איך מקימים סטארט-אפ?
סקר שוק
מציאת שותף/שותפים לסטארט-אפ
בניית תוכנית עסקית
מצגת משקיעים
בחירה בין השקה בישראל או בחו"ל
איתור משקיעים
בניית תקציב ותוכנית פיננסית
הקמת סטארט-אפ מתחילה בשלב ראשון עם גיבוש הרעיון והכיוון, עריכת בדיקות מקדימות (כמו סקר שוק והיתכנות כלכלית), בחירת השותפים המתאימים ורצוי כמובן לערוך תוכנית עסקית. רק לאחר שלבים מקדימים אלה עוברים לחלק הפרקטי-הבירוקרטי של הקמת חברה, הסכם שותפים וכו'.
רבים מהיזמים אינם מגיעים עם הרקע העסקי הנדרש וזקוקים לפתרונות בשביל לבנות את היסודות נכון. כאן אנחנו נכנסים לתמונה עם ניסיון של מאות פרויקטים בהקמת חברות סטארט-אפ שונות. חשוב לציין שחברת סטארט-אפ הינה ייחודית היבטים מסוימים לעומת חברה רגילה ויש ניואנסים שכדאי מאד להכיר מראש.
היתרונות עבורכם:
סקר שוק הוא שלב קריטי לכל סטארט-אפ שכן הוא מספק תובנות על קהל היעד, המתחרים והמגמות בענף, ומאפשר קבלת החלטות מבוססות נתונים. אנו מציעים שירותי ליווי מקצועיים לביצוע סקרי שוק מעמיקים לסטארט-אפים, כולל ניתוח מתחרים, היצע/ביקוש והבנת צרכי הלקוחות. מצד אחד אנחנו רוצים לזהות הזדמנויות ומצד שני למנוע טעויות יקרות. במילים פשוטות - האם יש צורך ברעיון של הסטארט-אפ וכמה לקוחות יהיו מוכנים לשלם עליו.
היתרונות עבורכם:
יזמים רבים מתלבטים לגבי הכנסת שותף או שותפים. מצד אחד יש לשותפות יתרונות, למשל, כאשר השותפים משלימים זה את זה (אחד מתכנת והשני יזם עסקי) וכמובן חלוקת "הנטל הכספי" (והסיכון). מצד שני, שותפות עלולה לעלות על שרטון ולפגוע במיזם עד כדי קריסתו.
בחירת שותף לסטארט-אפ היא החלטה קריטית שדורשת מחשבה רבה. חשוב שהשותף יחזיק בחזון דומה, יביא ערך משלים ולא ישכפל יכולות קיימות. כך גם אסור להפחית במשקלם של אמון הדדי וניסיון משותף בעבודה. כאשר השותף הוא גם משקיע, יש לו אינטרס כפול בהצלחת החברה, אך צריך להגדיר מראש את תחומי האחריות.
בחברתנו, המכירה סטארט-אפים רבים וגם שותפים רבים, אנחנו יודעים לזהות מראש את הנקודות הקריטיות, לתת להן מענה ולהציף קשיים עתידיים. אנו יודעים לחזק את השותפות ולדייק אותה כך שהשלם יהיה גדול מסך חלקיו.
היתרונות עבורכם:
תוכנית עסקית לסטארט-אפ אמורה לייצר חיבור בין החזון לבין הביצוע והמודל העסקי. אנו מסייעים ללקוחותינו בבניית תוכנית עסקית מקצועית, מפורטת ואיכותית, מתוך ניסיון שצברנו בליווי סטארט-אפים מתחומים שונים ומתוך היכרות עם האתגרים שבדרך. התוכנית העסקית נועדה גם לשמש את החברה עצמה כתוכנית פעולה פרקטית, וגם מהווה בסיס לגיבוש מצגת משקיעים לגיוס ההון.
מה כוללת תוכנית עסקית?
מצגת משקיעים איכותית היא כלי חשוב ביותר בשלבי גיוס ההון וכידוע אין כמו רושם ראשוני. במיוחד בעולם שבו משקיעים נחשפים לעשרות מצגות בבואם לחפש את החברה הנכונה "ללכת איתה". אנחנו מלווים את לקוחותינו בהכנת המצגת ובהכנת המציג/ים. כולל לעתים עד להרצת פיילוט מקדים לפני פגישות חשובות בכדי לחדד מסרים ומתוך היכרות עם נקודות שמעניינות את המשקיע הפוטנציאלי.
היתרונות עבורכם:
יזמים רבים מתלבטים האם להשיק את החברה בישראל (למשל, בשל קשרים בתעשייה המקומית) או בחו"ל (בד"כ בעקבות גודל השוק). לעתים ההתלבטות משולבת כשיש ניסיון להתחיל בארץ לפני התרחבות בינלאומית. היות שמדובר בהחלטה קריטית, חשוב לקבל אותה באופן מושכל. אנו מסייעים ללקוחותינו להבין את המשמעויות האמיתיות של מיקום ההשקה מבחינתם, ומאפשרים להם לבחור בדרך המתאימה ביותר לחברה ולהצלחתה.
איתור משקיעים הוא השלב המכונן בעשייה היזמית ואנחנו עומדים לצד לקוחותינו הן בזכות קשרים והיכרות עם משקיעים רבים והן באיתור יזום של משקיעים פוטנציאליים. חשוב לדעת שמשקיעים רבים מקבלים עשרות פניות ביום ולכל אחד מהם תחומי עניין שונים וגישות שונות. כך גם לחברת הסטארט-אפ יש לפעמים "הזדמנות אחת" מול משקיע מתאים, ועליה "לנצל" אותה בצורה הכי מדויקת ונכונה. לעתים קרובות נדרשת עבודת הכנה "מודיעינית" על המשקיע בשביל לגעת בנקודות הרלוונטיות ביותר.
היתרונות עבורכם:
סטארט-אפ הוא בסופו של דבר חברה שחייבת לעבוד לפי מודל עסקי וכלכלי. בניית תקציב ותוכנית פיננסית נועדו לשים את הדברים "על השולחן" בצורה מסודרת בשביל שתוכלו להפיק את המקסימום מהתקציב הנתון. מצד אחד על ידי איתור מראש של אתגרים ומכשולים, ומצד שני ע"י זיהוי הזדמנויות ויתרונות ספציפיים. אנו מתמחים בבניית תקציב לחברות סטארט-אפ בשלבים שונים של פעילותן, ומשקפים ללקוחותינו את העלויות לאורך הדרך.
היתרונות עבורכם: